Wunderschöne Rollenspielaction gibt es von den Machern von The Messenger. Diese haben sich einem neuen Projekt angenommen: Sea of Stars.
Das Projekt soll voraussichtlich im März 2022 erscheinen und muss einen Betrag von 83.282 Euro zur Finanzierung auf Kickstarter erreichen. Zum jetzigen Zeitpunkt wurde der Betrag schon fast erreicht und es gibt nur noch wenige Digital Copys für das 16 Euro-Unterstützungspaket.
Doch bei Kickstarter unterstützt man ja nicht, um etwas zu bekommen. Es geht vielmehr darum, die Entwickler soweit zu unterstützen, dass sie ein Projekt auf die Beine stellen, es am Leben erhalten und letzten Endes veröffentlichen können.
Dabei erinnert Sea of Stars etwas an Octopath Traveler. Auch dies war ein RPG, das auf den gewohnt geliebten Pixellook gesetzt hat und konnte sich immerhin 2 Mio. Mal verkaufen.
Diese Features gibt Sabotage Studio auf seiner Homepage an:
- Engaging turn-based combat. Setting out to create our own “definitive edition” for the genre, combat gameplay includes active player input during attack animations (timed hits), multi-character combo attacks, boosting, and active defense options to cancel enemies spell-casting. For a more immersive experience, there are no random encounters, no transitions to a separate battlefield, and no grinding. Both navigation and combat happen in the same environment.
- Unshackled traversal. Swim, climb, vault, jump off or hoist up ledges as you run through the world with a navigation system based on platformer expertise that breaks free from the classic bound-to-the-grid tileset movement.
- Prequel story set in The Messenger’s universe with dozens of original characters and arcs that will take you on a captivating journey. Sometimes epic, sometimes silly, and other times emotional, Sea of Stars will take you on a memorable journey exploring classic themes of struggle, adventure, and friendship. It might make you cry, and will certainly make you laugh.
- Full-on dynamic lighting. Our custom-made render pipeline allows the creation of a breathtaking world coming to life by pushing the limits of 2D pixel-art games.
- Applying the Sabotage treatment to the turn-based RPG genre. Every system has been deeply analyzed to create an experience that pays respect to retro classics, while reworking some elements to offer a modernized experience free of irritants and timesinks.